mielenterveyspalsta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Diagnoosinne?

+4
Tris
Kelju
Chaos
Admin
8 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Diagnoosinne?

Viesti  Admin La Tammi 02, 2010 2:38 pm

Kertokaapa tänne diagnoosejanne.

Mulla:
-kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppi 2
-yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
-sekamuotoinen persoonallisuushäiriö epävakain ja riippuvaisin piirtein

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Chaos Su Tammi 03, 2010 2:18 pm

Paranoidinen Skitsofrenia f20.00

jo parantunut masennuksesta ja PTSD:stä

kuulen ääniä/puhetta päässäni...se on saatana joka puhuu. Se haluaa lannistaa mut koska mä oon enkeli. JA JOS JOLLAIN ON SIIHEN SANOTTAVAA, niin senkus, sillä mä en muutu muiden puheista enkä toiveistä enkä hyökkäyksistä.

Chaos

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju Ma Tammi 04, 2010 2:48 pm

Chaos kirjoitti:Paranoidinen Skitsofrenia f20.00

jo parantunut masennuksesta ja PTSD:stä

kuulen ääniä/puhetta päässäni...se on saatana joka puhuu. Se haluaa lannistaa mut koska mä oon enkeli. JA JOS JOLLAIN ON SIIHEN SANOTTAVAA, niin senkus, sillä mä en muutu muiden puheista enkä toiveistä enkä hyökkäyksistä.

Varmaan tiedätkin, ettei niitä ääniä kannata uskoa. Miten tämmöinen kirjoittelu? Luulisi, että kirjoittamalla pääsisi realimaailman kanssa kosketuksiin. Vai pääseekö?

Itsellä ei ole diagnoosia. Olen vain muuten omituinen.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris Ti Tammi 05, 2010 1:02 pm

Tällähetkellä uusimmat:

- Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila
- Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö, viitteitä vaativasta ja riippuvaisesta persoonasta

Olen kaikentyyppinen sekasikiö What a Face

Aiemmin diagnooseina ollut ainakin:

- Keskivaikea masennus
- Sosiaalinen fobia
- Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö riippuvaisin ja rajatilapiirtein
- Pakko-oireyhtymä pakkoajatuksin
- Alkoholiriippuvuus

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris Ti Tammi 05, 2010 1:06 pm

Mulla siis on hyvää se ettei ole mitään taipumusta psykoottisuuteen ettei sellaista vakavaa diagnoosia kuten skitsofreniaa tai bipoa ole tai tule. Muuten ongelmat on aika vaikeastihahmotettavia etten kuulu oikein mihinkään olemassaolevaan luokkaan tai täytä kriteerejä (siksi nuo sekamuotoiset). Lisäksi kukin lääkäri antaa eri diagnoosit. Diagnoosiluettelosta unohtui vielä yleislääkärin antama gad ja ei-elimellinen unettomuus mutta se on pilipalilääkäri vielä enemmän kuin muut. (Tälläinen kriittisyys, alentaminen, kiukuttelu tms. on kai juuri niitä vaativan persoonan piirteitä)

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Pertti Luukkonen Ti Tammi 05, 2010 9:45 pm

(Tälläinen kriittisyys, alentaminen, kiukuttelu tms. on kai juuri niitä vaativan persoonan piirteitä)

No ei oikein. Suomenkielinen nimistys pakkoneurootisesta eli anankastisesta on harhaanjohtava sikäli, että välillä se mielletään niin, että ao. on muita kohtaan kriittinen tai jopa niin, että ao. - joka voi olla oikeasti riippuvainen persoonallisuus - vaatii muilta huolenpitoa.

Klassisesti anankastinen persoonallisuus vaatii itseltään enemmän kuin muilta ja on nimen omaan itseään kohtaan kriittinen ja myös hyvin kontrolloiva, tarkka ja pedantti, ja useimmiten onnistuukin itsensä hallinnassa hyvin. Laughing

Parempi tässä yhteydessä on käyttää sanaa persoonallisuus (persoona voi viitata spesifimmin johonkin systeemiin, esimerkiksi Jungiin).

Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 05.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju Ke Tammi 06, 2010 10:59 am

Pertti Luukkonen kirjoitti:
Parempi tässä yhteydessä on käyttää sanaa persoonallisuus (persoona voi viitata spesifimmin johonkin systeemiin, esimerkiksi Jungiin).

Mistä mahtaa johtua, että olen havaitsevinani, että arvostat Freudia enemmän kuin Jungia?
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Pertti Luukkonen Ke Tammi 06, 2010 12:41 pm

Tarkkuudestasi ym.

Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 05.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju Ke Tammi 06, 2010 3:42 pm

Mutta Junghan paransi Freudin teorioita, joten Jungin teorioiden pitäisi olla parempia kuin Freudin. Väheksymättä sitä, että Freud oli alan uranuurtaja.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Chaos To Tammi 07, 2010 10:06 am

Kelju kirjoitti:
Chaos kirjoitti:Paranoidinen Skitsofrenia f20.00

jo parantunut masennuksesta ja PTSD:stä

kuulen ääniä/puhetta päässäni...se on saatana joka puhuu. Se haluaa lannistaa mut koska mä oon enkeli. JA JOS JOLLAIN ON SIIHEN SANOTTAVAA, niin senkus, sillä mä en muutu muiden puheista enkä toiveistä enkä hyökkäyksistä.

Varmaan tiedätkin, ettei niitä ääniä kannata uskoa. Miten tämmöinen kirjoittelu? Luulisi, että kirjoittamalla pääsisi realimaailman kanssa kosketuksiin. Vai pääseekö?

Itsellä ei ole diagnoosia. Olen vain muuten omituinen.

Kelju: sul on sama dg kuin mulla. Kais Hermit yhä sen muistat? vai muuttuuko dg:si nimimrkin mukaan??

Hmm.. sit esim. narsistit ottaa itselleen multirooleja. esittää montaa eri peroonaa riippuen seurasta. Tai
SUt voi olla et julistettiin parantuneeksi, kuten mä aiemmin oon sanonutkin että laiskuuttaan hankittu työkyvyttömyys hulluna näyttelemisellä.

Chaos

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kyllästynyt To Tammi 07, 2010 10:14 am

Chaos kirjoitti:Kelju: sul on sama dg kuin mulla. Kais Hermit yhä sen muistat? vai muuttuuko dg:si nimimrkin mukaan??

Hmm.. sit esim. narsistit ottaa itselleen multirooleja. esittää montaa eri peroonaa riippuen seurasta. Tai
SUt voi olla et julistettiin parantuneeksi, kuten mä aiemmin oon sanonutkin että laiskuuttaan hankittu työkyvyttömyys hulluna näyttelemisellä.
Kelju ei ole Hermit.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Chaos To Tammi 07, 2010 12:09 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Chaos kirjoitti:Kelju: sul on sama dg kuin mulla. Kais Hermit yhä sen muistat? vai muuttuuko dg:si nimimrkin mukaan??

Hmm.. sit esim. narsistit ottaa itselleen multirooleja. esittää montaa eri peroonaa riippuen seurasta. Tai
SUt voi olla et julistettiin parantuneeksi, kuten mä aiemmin oon sanonutkin että laiskuuttaan hankittu työkyvyttömyys hulluna näyttelemisellä.
Kelju ei ole Hermit.

Vaan? Voit tietää sen vain jos se olet sinä Kyllästynyt Rolling Eyes

Chaos

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kyllästynyt To Tammi 07, 2010 12:13 pm

Chaos kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Chaos kirjoitti:Kelju: sul on sama dg kuin mulla. Kais Hermit yhä sen muistat? vai muuttuuko dg:si nimimrkin mukaan??

Hmm.. sit esim. narsistit ottaa itselleen multirooleja. esittää montaa eri peroonaa riippuen seurasta. Tai
SUt voi olla et julistettiin parantuneeksi, kuten mä aiemmin oon sanonutkin että laiskuuttaan hankittu työkyvyttömyys hulluna näyttelemisellä.
Kelju ei ole Hermit.

Vaan? Voit tietää sen vain jos se olet sinä Kyllästynyt Rolling Eyes
En ole kumpikaan (Kelju tai Hermit), mutta koska olen lukenut Hermitin viestejä vuosikaupalla tiedän ja tunnen hänen tyylinsä ja olen jokseenkin vakuuttunut, ettei Kelju ole Hermit.
Kelju ei tee (ainakaan) samoja yhdyssana-, oikeinkirjoitus- eikä kielioppivirheitä jotka taas ovat tunnusomaisia Hermitin viesteille.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Pertti Luukkonen To Tammi 07, 2010 12:18 pm

Kelju kirjoitti:Mutta Junghan paransi Freudin teorioita, joten Jungin teorioiden pitäisi olla parempia kuin Freudin. Väheksymättä sitä, että Freud oli alan uranuurtaja.
Ellenberger toteaa, että kun lähdetään tarkastelemaan Adlerin ja Jungin teorioita, pitäisi "unohtaa" Freud. Tällä hän viittaa siihen, että lähtökohdat yms. ovat kuitenkin niin erilaisia.

Mielestäni Jung - "mystikko" - ei parantanut Freudin teorioita.

(Olen kirjoitellut ja vastaillut vähemmän kuin on ollut tarkoitus, koska en ole päässyt vapaasti surffailemaan: yhteys on katkeillut, eivätkä nuolinäppeimet toimi ym. Lisäksi häiriöt ilmenevät vain ajoittain ym.)

Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 05.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju To Tammi 07, 2010 1:39 pm

Minulla näyttää olevan pahoja aukkoja tiedoissa.

"Jung, oli sveitsiläinen psykiatri ja analyyttisen psykologian perustaja."

Olen aina kuvitellut, että analyysit olisivat olleet Freudin keksintö.

"Wieniläinen syvyyspsykologian edustaja, psykoanalyyttisen koulukunnan perustaja Sigmund Freud ihastui tiedostumattoman teorian saamaan kokeelliseen tukeen, ja Freudin ja Jungin välille syntyi työtoveruus vuodesta 1907. Jung koki kuitenkin Freudin teoriat liian ahtaiksi; etenkään seksuaaliteoria ei voinut Jungin mielestä yksin selittää ihmisen psyykkistä energiaa, ja vuonna 1912 Jung teki välirikon. Tällöin hän julkaisi teoksen Wandlungen und Symbole der Libido (myöh. Symbole der Wandlung; suom. Muutoksen symbolit) joka tutkii skitsofrenian alkuastetta ja kokoaa yhteen runsaasti aineistoa mytologioista ja antropologiasta valaisemaan sairauden kehitystä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Jung

Miltä mahtaa tuo välirikon aiheuttanut teos näyttää nykyisestä psykologiasta katsottuna? Pätevää tekstiä vai huuhaata?
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju To Tammi 07, 2010 1:46 pm

Chaos kirjoitti:

Kelju: sul on sama dg kuin mulla. Kais Hermit yhä sen muistat? vai muuttuuko dg:si nimimrkin mukaan??

Hmm.. sit esim. narsistit ottaa itselleen multirooleja. esittää montaa eri peroonaa riippuen seurasta. Tai
SUt voi olla et julistettiin parantuneeksi, kuten mä aiemmin oon sanonutkin että laiskuuttaan hankittu työkyvyttömyys hulluna näyttelemisellä.

En ole Hermit. Olen kyllä esiintynyt toisellakin nimmarilla "HeppuHej". Lieneekö tuo sitten narsistinen multirooli? Laiska vetelyskin olen kyllä. Neutral Hullun sijasta yritän yleensä kuitenkin näytellä viisaampaa kuin olen, mutta toistaiseksi aika heikolla menestyksellä. :/
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris To Tammi 07, 2010 4:16 pm

Kelju kirjoitti:Mutta Junghan paransi Freudin teorioita, joten Jungin teorioiden pitäisi olla parempia kuin Freudin.

Mikä bimbo rabbit

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris To Tammi 07, 2010 4:18 pm

Pertti Luukkonen kirjoitti:

Klassisesti anankastinen persoonallisuus vaatii itseltään enemmän kuin muilta ja on nimen omaan itseään kohtaan kriittinen ja myös hyvin kontrolloiva, tarkka ja pedantti, ja useimmiten onnistuukin itsensä hallinnassa hyvin. Laughing

Paitsi Kyltsi bounce

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kyllästynyt To Tammi 07, 2010 4:20 pm

Tris kirjoitti:
Pertti Luukkonen kirjoitti:

Klassisesti anankastinen persoonallisuus vaatii itseltään enemmän kuin muilta ja on nimen omaan itseään kohtaan kriittinen ja myös hyvin kontrolloiva, tarkka ja pedantti, ja useimmiten onnistuukin itsensä hallinnassa hyvin. Laughing

Paitsi Kyltsi bounce
Anankastisuuteni asteesta en osaa sanoa mitään, mutta minähän nimenomaan hallitsen itseni hyvin.


Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm To Tammi 07, 2010 4:20 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Typo)

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Admin To Tammi 07, 2010 4:21 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Tris kirjoitti:
Pertti Luukkonen kirjoitti:

Klassisesti anankastinen persoonallisuus vaatii itseltään enemmän kuin muilta ja on nimen omaan itseään kohtaan kriittinen ja myös hyvin kontrolloiva, tarkka ja pedantti, ja useimmiten onnistuukin itsensä hallinnassa hyvin. Laughing

Paitsi Kyltsi bounce
Anankastisuuteni asteesta en osaa sanoa mitään, mutta minähän nimenomaan hallitsen itseni hyvin.

Enpä osaa tuohon sanoa muuta kuin Rolling Eyes

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris To Tammi 07, 2010 4:25 pm

Ainakaan saituus ei ole erityisen itseltään enemmän vaativaa vaikka kontroloivaa ja tarkkaa onkin; tiedän yhden parisuhteessa olevan vaativan persoonallisuuden joka kokee omien rahojensa ja tavaroidensa olevan omia ja toisen yhteisiä ja tuskinpa on ainut.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris To Tammi 07, 2010 4:26 pm

"
Anankastisuuteni asteesta en osaa sanoa mitään, mutta minähän nimenomaan hallitsen itseni hyvin.

Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm To Tammi 07, 2010 4:20 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Typo)"

Hmm? confused

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju To Tammi 07, 2010 4:40 pm

Tris kirjoitti:

Mikä bimbo rabbit

Kumpi Freud vai Jung? Shocked
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Tris To Tammi 07, 2010 4:50 pm

Sinä kun et tiedä edes sitä etteivät kaikki uudistukset ole toimivia/hyviä uudistuksia. Näistä vähemmän toimivista arkinen ajankohtainen esimerkki on vaikkapa huutonetin parin päivän takainen uudistus joka heitti sivut niin perseelleen että vaaditaan suurta salapoliisitaitoa nykyisellään selvittää mitä on myyty ja kenelle mikäli mitään.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Kelju To Tammi 07, 2010 4:55 pm

Mitäs tekemistä Huutonetillä on Jungin kanssa?
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Diagnoosinne? Empty Vs: Diagnoosinne?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa