mielenterveyspalsta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuka modeksi Helun yleiselle?

+9
Vasso Q. Para
kis
jataki
Kyllästynyt
Biancaliina
Pertti Luukkonen
tapio p
Kelju
Tris
13 posters

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Kyllästynyt La Helmi 13, 2010 6:55 pm

Admin kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
ve e kirjoitti:... Sinä olet Kyllästynyt usein aika armoton.

Näkemyksesi ei ole koko totuus.

Kyllästynyt tosiaan on joskus aika armoton. Tuntuu välillä ettei hän ymmärrä muiden ihmisten mt-ongelmia ja niihin liittyviä oireita.
Esimerkkinä voisi mainita yhden Kyllästyneen lauseen kun hän sanoi ettei vaikeasta masennuksesta kärsivä parane sairaslomahoidolla. Ei ehkä paranekaan, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei nyky-yhteiskunnassa vielä ole keksitty. Sitäpaitsi pitkä sairasloma ja siihen liittyvä tehokas lääkitys , jos potilaalle annetaan samalla jotain aktivointitoimenpiteitä potilaan jaksamisen mukaan, voi auttaa monia vakavasta masennuksesta kärsiviä takaisin jaloilleen.

Muistutan adminia, että sairastan itsekin vaikeaa masennusta.

Ymmärryksen puutteesta ei ole kyse vaan siitä, ettei pitkiä sairauslomia voi mitenkään järkevästi perustella. Ne eivät ole edes hoitoa vaan ainoastaan napakka potku pysyvän syrjäytymisen suuntaan.
Kontun peräänkuuluttama "tehokas lääkitys" ei ole millään tavalla kytketty pitkään sairauslomaan vaan tehokasta lääkitystä voi käyttää myös työssä olevat masentuneet.
Käytännössä on myös nähty, ettei pitkään sairauslomaan hevin haluta yhdistää mitään "aktiivitoimenpiteitä" vaan sairauslomalaisen sallitaan kernaasti jäävän sängynpohjalle makaamaan - ja sieltä on kovin vaikeaa itse päästä ylös.

Pitkät sairauslomat eivät siis ole hyvää ja toimivaa hoitoa vaan ainoastaan ongelmien lakaisemista maton alle - ja pitkää sairauslomaa parempia hoitoja on lukuisia, kunhan niihin vain saataisiin tarpeeksi resursseja.
Resursseja ei kuitenkaan tule lisää niin kauan kuin niitä ei vaadita - ja niin kauan kuin yhteiskunnan varat kuluvat sairauspäivärahan ja työkyvyttömyyseläkkeiden maksamiseen.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Kelju La Helmi 13, 2010 7:38 pm

Kyllästynyt kirjoitti:

Et selvästikään ymmärrä.

Ongelma ei ole edes vaikea ratkaistava. Ensimmäinen edellytys sen ratkaisemiseksi on kuitenkin se, että niin sinä kuin kaikki muutkin lakkaavat hokemasta "Tristan on pienen lapsen kaltainen".

Ei ole mitään syytä kohdella Tristania avuttomana tai syyntakeettomana - ellei sitten tarkoitus ole tukea Tristanin uraa nettihäirikkönä ja -kiusaajana.

Nyt vasta äkkäsin miksi Tristan tykkää sinusta. Huomionhakuisena hän saa kaipaamaansa huomiota. Ei ole väliä onko huomio positiivista vai negatiivista. Pääasia kun huomioidaan. Tulette olemaan erottamaton pari ellet sitten jätä häntä täysin huomiotta.

Tämäkin keskustelu tyydyttää hänen huomiontarpeitaan.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Tris La Helmi 13, 2010 7:40 pm

Mä sain vaan raivokohtauksen kärsimästäni bännistä johon ei ollut syytä ja jolle ei asetettu aikarajaa ja josta valehdeltiin minulle. Get over it.

Tris

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Kyllästynyt La Helmi 13, 2010 7:47 pm

Tris kirjoitti:Mä sain vaan raivokohtauksen kärsimästäni bännistä johon ei ollut syytä ja jolle ei asetettu aikarajaa. Get over it.

Sinut olisi pitänyt bannata jo kuukausia sitten, mutta koska Helun moderointi perustuu suosikkijärjestelmään, et saanut edes varoitusta siitä että solvasit minua aivottomaksi rajatilahuoraksi jonka pitäisi mennä persepanolle PL:n kanssa - jne.

On siis täyttä paskaa tuo väitteesi, että olisit muka saanut bannisi aiheetta. Ja kaiken kukkuraksi sinähän rikoit banniasi koko ajan!

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Kelju La Helmi 13, 2010 7:55 pm

Masennuksesta puheenollen eikös siihen auta ensin riittävä lepo ja sen jälkeen pitäisi pikkuhiljaa alkaa täyttää aikaa jollain positiivisella toiminnalla, joka vie ajatukset pois masentavasta luupista.

Muutakin hoitoa varmasti tarvitaan vaikeusasteesta riippuen.
Kelju
Kelju

Viestien lukumäärä : 150
Join date : 03.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Realisti minäkin olen

Viesti  Kyllästynyt La Helmi 13, 2010 8:21 pm

Insignia Helun palstalla:

Minusta on erikoista, että jotkut sitkeästi odottavat nettipalstoilta samanlaista tasavertaisuutta, jota voi viime kädessä vaatia oikeusteitse mm. työelämässä. Minä ainakin hyväksyn (pakon edessä) netissä tietynlaisen mielivaltaisuuden. Tuntuu naivilta odottaa muuta. Saahan toivoa, mutta se suunnaton pettymys, kun näin ei käy, on minusta outoa. Voi tulla turpaan tästä, mutta siihenkin olen valmis. Olen realisti.

Ei realismi tarkoita sitä, että pitäisi hyväksyä kaikki vääryydet jotka maailmassa tapahtuvat.
Eikä pyrkimys oikeudenmukaisuuteen ole pelkkää naiiviutta.

Minun mielestäni on outoa se, että vääryyksiä puolustellaan sillä, ettei niille kuitenkaan mitään voi - tai että mielivaltaisuus on oikeutettua netissä koska "se nyt vain on niin".

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 172
Join date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Admin La Helmi 13, 2010 8:39 pm

Lukitsen tämän koska helun palstasta on jo yksi ketju. Kaikki helun palstaan liittyvät aiheet sinne!

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 131
Join date : 02.01.2010

https://tukari2.palstahaku.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka modeksi Helun yleiselle? - Sivu 4 Empty Vs: Kuka modeksi Helun yleiselle?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa